Zapomnienie hasła do kamery to bardzo częsta przyczyna niedziałającego wideomonitoringu. Sprawa resetu hasła nie jest tak oczywista. Wszystko zależy od tego, jakiego producenta kamerę chcemy zresetować.
Reset hasła w Hikvision
W przypadku Hikvision reset hasła odbywa się za pomocą pliku xml lub przycisku wbudowanego w kamerę, szczegółowy film jak to zrobić już przygotowaliśmy na naszym kanale (link). W wybranych modelach kamer występuje fizyczny przycisk resetu pod klapką karty SD. Przycisk należy przytrzymać przez około 10 sekund. Kamera powinna powrócić do ustawień fabrycznych. Należy ją ponownie zainicjować. Ta procedura wiąże się z utratą wszystkich skonfigurowanych parametrów. W przypadku gdy urządzenie nie posiada przycisku, należy wygenerować plik do resetu w programie SADP Tool. Dokładną procedurę resetu można znaleźć na stronie reset.promitel.pl. Hasło do urządzenia można odzyskać również poprzez ustawienie rezerwowego adresu e-mail podczas aktywacji.
W przypadku zapomnianego hasła, na adres email wysłany zostanie kod z możliwością uzyskania ponownego dostępu do urządzenia. Kwestia ta tyczy się również 3 pytań zabezpieczających, które również można ustawić przy aktywacji urządzenia. Znając odpowiedź na pytania, uzyskamy dostęp do urządzenia. Kolejnym sposobem na odzyskanie hasła jest wykorzystanie pliku GUID, który przechowuje hasło do urządzenia. Plik GUID należy wyeksportować najlepiej do nośnika pamięci, np. pendrive. W razie zapomnianego hasła, wystarczy włożyć pendrive do portu USB i pobrać z niego zapisane hasło. Większe możliwości funkcjonalności oferuje aplikacja Hik-Partner Pro, która w swoich usługa posiada również możliwość resetowania hasła do urządzenia. W przypadku gdy urządzenie jest dodane do konta Hik Partner-Pro, bezproblemowo w aplikacji można zmienić hasło dostępu do urządzenia (ważne aby być połączonym w tej samej sieci LAN co urządzenie).
Reset hasła w Dahua
W przypadku kamer Dahua, reset następuje poprzez przytrzymanie przez około 10 sekund (przy włączonym zasilaniu) przycisku reset lub zwarcie odpowiednich styków na płytce elektroniki (w zależności od modelu kamery, styki mogą się znajdować w innych miejscach lub może nie być ich wcale). Przycisk najczęściej znajduje się pod odkręcaną klapką, w okolicy slotu na kartę SD. W razie braku przycisku, należy wyeksportować plik xml. Niezbędny do tego jest program Config Tool (link do pobrania). W menu po lewej stronie wybieramy Password Reset. Następnie, wygenerowany plik należy przesłać na skrzynkę pocztową pomoc.techniczna@promitel.pl. Istnieje szybsza możliwość uzyskania dostępu do urządzenia, w przypadku ustawienia rezerwowego adresu e-mail podczas aktywacji. Dzięki e-mailowi, jesteśmy w stanie autoryzować się w urządzeniu i odzyskać do niego dostęp. Do tego procesu dodatkowo może być potrzebna nam aplikacja DMSS (do której dodane było urządzenie przez P2P), która posiada opcję skanowania kodu QR i wysyłania wiadomości na wybrany e-mail. Aby uzyskać kod QR, należy w interfejsie GUI rejestratora podczas logowania wybrać opcję “Nie pamiętam hasła”, a na ekranie pojawi się kod QR do zeskanowania w aplikacji.
Częstym błędem jednak jest próba resetu hasła w kamerze, z powodu braku podglądu w aplikacji na smartfona. W przypadku wylogowania z aplikacji do zdalnego podglądu (takiej jak Hik-connect), przy próbie ponownego zalogowania gdy nie pamiętamy hasła, które nadaliśmy przy tworzeniu konta, reset hasła w kamerze nam nic nie da.
Rozwiązaniem tego problemu może być próba resetu hasła do konta w aplikacji, np. poprzez skrzynkę mailową. Jeżeli po resecie hasła ciągle nie możemy zalogować się na konto w kamerze, pozostaje nam opcja odpięcia kamery od chmury, poprzez jej interfejs webowy.
